jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

en minst sagt otrevlig påskhelg...

Kategori: Allmänt

Anledningen/anledningarna till min frånvaro.
Torsdagen innan påsk åkte vi till mina föräldrar i Österforse. Vi skulle bara hälsa på och hade inga planer när vi åkte på att bli kvar. Men eftersom vi inte hade något som måste göras hemma så stannade vi ändå. 
Jens hade hunnit tagit en öl och jag hade tagit ett glas vin när Stina från ingenstans fick feber.
Ja, lite rinnsnuva och hosta på kvällen hade hon haft ett par dagar men inget som påverkade henne på något vis. 
Natten blev minst sagt orolig och hon vaknade ett flertal gånger. Även natten innan hade varit orolig men då hade hon inte feber. Alvedon har vi alltid i skötväskan men den hjälpte knappt. Även fast vi gav henne var hon som en liten kamin.
Fredag och Stina fortfarande varm som en kamin och nu slö och sov mest bara och alvedonen gjorde ingen skillnad så vi åkte in till Sollefteå. Vct stängt pga helg så det blev akuten och en oändlig väntan i vanlig ordning. 
Dom tittade henne i öron, hals och lyssnade på lungorna. Men kom fram till att hon hade en förkylning. 
Jag ville att dom skulle ta en snabbsänka på henne men dom såg ingen anledning till att göra det. 
Vi åkte hem igen. 
Lördag-söndag spenderades i järsjön och Stina var förtfarande sjuk och hade hög feber. Ida lekte hela lördag och somnade nöjt vid ca 19.00
Söndag samma sak Ida lekte och var nöjd. Stina hög feber. 
Vid 15.00 efter att Ida sovit en stund gick Stefan in och hörde henne skrika från övervåningen.
När han kom ner med henne var hon fortfarande ledsen och tog sig för örat. 
Skriket blev värre och hon skrek att hon hade ont. 
In på akuten igen. 
Öroninflammation...Hon fick penicillin.
På måndag hade jag ringt sjukvårdsupplysningen och berättat om Stina som nu hade haft hög feber i 5 dagar. Dom tyckte jag skulle ringa vct igen för en ny bedömning.
Såklart var kön full och blev hänvisad att återkomma nästa dag. Ringde igen dagen därpå och tillslut kom Jens fram och vi fick en tid onsdag 10.30. 
Jag sa att Jens skulle kräva att dom tog ett stick i fingret på henne vilket dom gjorde. 
Kort och gott, Stina äter nu också penicillin. 
 
Förutom sjuka barn har jag av olika anledningar hamnat efter med skolan och haft panik över det. Nu är mina hemlaborationer klar. Ska finputsa lite på den andra bara. 
Jag körde sönder bilen i påsk och har haft en massa måste-samtal.
 
Känns som att vändningen i alla fall har kommit.
Ida blev bättre på en gång efter att ha börjat med sin medicin. Stina har sovit bra inatt och varit feberfri på morgonen.
Efter att ha fått uppgifterna klara känns det mycket bättre. Jag har inte alls mycket kvar att göra. Kanske 20 minuters jobb kvar.
Även bilen verkar det lösa sig med.
Och ikväll ska jag jobba för första gången sedan 2011 då jag jobbade 3 veckor på sommaren. Det känns jättebra och jag vill bara att klockan ska bli 16.00 så jag får börja :-)
Men innan dess ska jag och Ida upp till Loke och Malin. Ida ska vara där en stund i eftermiddag när jag ska iväg och jobba och Jens och Stina ska hämta hem barnens farmor, Per och Bea som varit och solat en vecka. 
 
 ♥
 

Kommentarer

  • marie säger:

    Men nu då båda sötpropparna fått sig en kur får man ju hopppas på att dom/ni slipper åka dit på nå mer skit...ni har haft otur ett längre tag nu... men kul du fått lite jobb iaf :) kram

    Svar: ja det känns jätte bra att få komma ut och jobba lite. :-) Har jobbat idag och ska jobba fram tills på torsdag. Sedan hoppas jag att dom ringer så jag få jobba mer :-) Har hört mig för både i Långsele på förskolan och här på nipängen om jobb i sommar och sitter nu och väntar på svar. Det lät positivt från båda håll :-) Ringde dig nyss men det var kanske precis mitt i Nåvans läggning. Hörs! Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-04-08 | 13:48:08

Kommentera inlägget här: