jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Dagen

Kategori: Allmänt

Än så länge inga kräkningar. Känns dock som att det just nu är vårat största samtalsämne här hemma.
-"Har du ont i magen?"
-"Mår du illa?"
-"Du känner dig inte konstig?"
 
Eller varför inte
-"Hur var du i magen?" Ja, blir mycket bajsprat just nu när vi mer eller mindre tror att någon av oss ska åka dit när som helst.
 
Bortsett från det och det faktum att vi faktiskt inte blivit sjuka än (för varför skulle vi klara oss som mer eller mindre står i det..) har vi lekt en massa hela dagen då Ida varit sitt rätta jag idag. Vi har varit ute och gjort snötorn som hon har hoppat sönder :-) Och tagit bort dom fula cd-skivorna ur fruktträden eftersom älgarna är borta sedan länge. 
Efter att Ida kände sig nöjd gick in och hon åt två stora portioner av blåbärsyoghurt och sedan fortsatte vi leka.
Hon försöker få Stina att följa med henne in på hennes rum och leka men när Stina inte gör som hon vill blir Ida arg och säger att hon ska gå därifrån ;-)
Annars har jag tvättat i två dagar nu. Jag vet sedan förra gången vi låg i magsjuka att tvättstugan skjuter i taket på en gång och förbereder mig nu på att inte behöva stå där med massa tvätt igen.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan lägga mig i sängen och kika på tv innan jag somnar. Barnen sover redan. Kanske blir ett glas rött innan tandborstningen. Ja så får det bli.
 
 
Dom här finingarna kommer att vara ännu större och vackrare denna sommar :-) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: