jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Fjällsemester

Kategori: Allmänt

I onsdags packade vi ihop och åkte mot Rolandstorp. Emma, Stefan, Jens och Ida åkte i förväg så när vi andra kom på kvällen var stugan uppvärmd :-) 
Innan vi åkte var vi iväg med Ida på vct i Sollefteå. Hon fick medicin mot hostan och dom vill att vi bokar en ny tid nu i veckan för uppföljning och utredning av förkylningsastma. Öronen såg helt okej ut, lite röd men det kunde vara av förkylningen. Hon har inte klagat över ont i dom sedan vi åkte och ska få gå på dagis i morgon.
I Rolandstorp har det varit toppenväder, en stor sol och näst intill molnfritt. Det blåste lite någon dag men annars har det varit fint. -20 på nätterna och mellan - 5-7 på dagarna. Fisk fick vi också. Inte jag, jag hade inte ens ett napp men jag fiskade inte så mycket heller. 
En massa skoteråkning har vi hunnit med. Ida har varit helnöjd och även Stina som för det mesta somnat i pulkan på en gång vi åkt. 
Ida har sovit mycket hon med men man blir trött av att vara ute hela dagarna. Jag orkade hålla mig vaken till strax efter 22.00 på torsdagen annars har jag somnat när vi lagt barnen. :-)
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan sova. Ida har som sagt dagis i morgon och jag ska börja med mina uppgifter. 
 
Bilder från helgen kommer senare. 
 
 Såg inga renar efter vägen. Däremot 6 älgar. 2 efter vägen och 4 som kom ut och gjorde oss "sällskap" på isen. 

Kommentarer

  • cicki lindstein säger:

    Vi har stuga i Rolandstorp,åker dit i påsk!!!Vilken stuga har ni???Roligt att läsa din blogg o titta på dina gulliga troll!!!! Vi hörs!!

    Svar: Vi lånar en stuga av en bekant till mamma och pappa. Ett rött hus/stuga med inglasad altan mot vägen på höger sida. Det ligger högt upp. Är en parkeringsficka mitt emot infarten. Är ett orange hus till höger om stugan. Vet dock inte om man kan se det från vägen(?) Bengt-Ove och "Millan" heter dom som vi lånar stugan av. Hoppas ni får fin väder :-) Kul att du läser och tack. :-)
    jennysofie.blogg.se

    2013-03-24 | 22:37:04

Kommentera inlägget här: