jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

50-års kalas mm.

Kategori: Allmänt

I onsdags eftermiddag åkte jag och barnen till Österforse för att hjälpa till med förberedelserna inför torsdagens firande av pappa. Jens hade åkt med pappa till Sundsvall så dom kom lite senare. 
Det tog mest hela eftermiddagen och kvällen innan det vi kunde förbereda var klart.
Emma gick hem vid 20.00 då hon var trött och jag gick och la mig vid 21.30 då jag var helt slut efter att ha sovit dåligt natten innan- Stina har varit förkyld och snorig och kräkts upp slem så henne har jag legat och tittat på och hjälpt när hon kräkts.
Mamma hade varit uppe till strax efter 23.00 innan allt var klart och hon kunde gå och sova.
 
Torsdag morgon klev vi upp och gjorde allt klart. Stina sov riktigt bra under natten förutom att efter en flaska välling och med en nattblöja som vid 01.30 tiden var ganska välfylld med pink redan fylldes på med "nummer2" som  även hamnade i sängen. Men efter att ha bytt på henne och i sängen somnade vi om direkt.
Farmor och farfar kom runt 11.00 på förmiddagen och hjälpte till. Vid 14.00 kom första gästen (förutom farmor och farfar) och sedan rullade det bara på hela dagen och kvällen. Sista som lämnade kalaset åkte strax före 00.00. Ett lugnt och stillsamt firande och jag tror inte pappa behöver besöka bolaget den närmsta tiden med tanke på presentbordet ;-P
 
Natten mot fredag vaknade jag av att Ida som låg väg i vägg grinade. Jens vaknade inte och jag gick in för att trösta henne. 
-Jag kräks! sa hon. Och visst hade hon gjort det. Dock inte magsjuka. Hon hade ätit mest hela torsdagen och liksom Stina var hon också väldigt slemmig. 
Bytte i sängen och gick och la mig igen. Jens vaknade när jag börja dra i lakanet och tröstade Ida tills hon somnade om.
Vaknade och klev upp 07.30. Mamma hade åkt på jobbet men pappa var vaken och jag och Stina gjorde honom sällskap framför tvn. Hämtade Ida efter en stund och Jens kom ner vid 09.30.
Stefan, pappa; Ida och en bekant åt pappa åkte iväg en sväng på skotern medans jag och Stina stannade inne och plockade undan och städade efter kalasandet.
När dom kom tillbaka ville Ida inte gå in så Jens gjorde upp en brasa och alla gick ut i finvädret.
När mamma kom hem beställde vi mat ifrån kina.
Emma och Stefan gick hem och vi började packa ihop oss vi med.
Strax innan vi skulle åka ringde det på mammas och pappas hemtelefon. Emma hade fått magsjuka...
 
Natten mot idag var det våran tur. Ida kräktes ner hela hennes säng och Jens gick upp med henne på gästrummet och sov med henne där. Hon kräktes ett par gånger till och har varit väldigt trött idag. Hon har legat uppe i soffan och mest bara sovit stackarn. Hon slutade kräkas tidigt i morse och har fått behållt det lilla som hon har petat i sig. 
Så med all säkerhet åker vi andra dit i natt. Mamma och pappa har haft kontakt med en del, även jag har pratat med några, och jag tror vi är uppe i en 12-13 stycken som ligger i magsjuka. Maten är det inte för två av dom som har åkt dit åt ingenting. Död åt denna äckliga sjuka!! 
Nu ska jag göra Ida sällskap framför Pippi Långstrump.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: