jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Uppryckning

Kategori: Allmänt

Barnen sover och Jens jobbar. Själv sitter jag i sängen och tittar på tv och avnjuter ett glas rött. Inte en allt för tokig lördagkväll må jag säga. 
Det har hänt lite sedan jag var här sist. Förutom att vinter har blivit vår och att jag äntligen kan gå ut och kratta och se att mina blommor klarat vintern har jag bla börjat jobba igen. Jag läser fortfarande även fast jag inte alls hinner läsa så mycket jag önskar. 
Stina har fått dagisplats och ska skolas in vecka 27. Liten har redan blivit stor och ska börja på dagis :-) Tiden går (som alla säger som har/haft små barn) med en rasande fart.
 
Ida är väldigt duktig och går större delar av dagen utan blöja och säger till då hon måste gå på toaletten.
Mamma och pappa är väldigt stolt men Ida är nog minst lika stolt över hur duktig hon är. :-)
 
I torsdags åkte jag och Ida, Idas farmor och hennes kusin Lilly till Sundsvall och drakborgen och barnen sprang, hoppade, åkte kana, kröp och lekte i fyra timmar och slocknade båda två på en gång efter att vi varit in en snabb sväng på fyndlagret där dom fick välja varsin grej att ta med sig hem. Kan säga att farmor skämde bort sina "stora" barnbarn den dagen, även mig. :-)
 
Imorgon har vi inga planer än så länge vilket känns skönt. Tänkte ta mig ner på nipängen och grillas 10 minuter annars inga planer. 
 
Får se hur lång tid det tar tills jag skriver något här igen. 
 

Kommentarer

  • marie säger:

    Händer inte mycke här nu för tiden :P

    Svar: Nej ska väl bli bättring nu i höst hoppas jag :-)
    jennysofie.blogg.se

    2013-07-18 | 20:59:59

Kommentera inlägget här: