jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Snögrotta och lasagne

Kategori: Allmänt

Barnen vaknade 06.30. 
-"Välling!" skrek Ida i mitt öra så jag trodde jag skulle hoppa ur sängen ;-) Klev upp och gjorde välling till båda barnen, för även Stina vaknade av Idas morgonvrål :-)
Vi låg i sängen och tittade på bompa en stund innan vi klev upp. Sedan blev det frukost för mig och Jens och Stina pysslade på golvet och Ida lekte på sitt rum. 
Vid 09.30 klädde vi på oss och åkte till Hammarstrand för att köpa pellets och på apoteket för att fylla på lagret här hemma ;-P Lite fattigare åkte vi hemöver igen. 
Efter lunchen och en stunds lekande inomhus gick jag och Ida ut och byggde en snögrotta. En stor grotta som både hon och jag fick plats i :-) Ida blev sugen på att åka skidor men när jag tog fram dom sa hon:
-"Nej mamma" och skrattade.
-Ida ska ha dom" Hon tog stavarna och gick ut från garaget. Sedan gick hon omkring på uppfarten med stavarna i varsin hand. Roligt hade hon i alla fall :-)
När vi kom in var Jens i full gång med att laga mat. Det händer inte så ofta så jag höll mig undan ;-)
Blev lasagne. Och en god sådan. Nu kan han inte säga att han inte kan nästa gång jag ber honom ;-P
Ida som somnade i bilen runt 10.00 i Hammarstrand var väldigt trött efter maten. Hon kämpade på till 18.40 och gjorde det väldigt bra som orkade hålla igång så pass länge. 
Stina sov när jag kom ut från Idas rum och nu ska jag och Jens hyra en film och mysa ner oss uppe i soffan. 
 
 Min man kan han med ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: