jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Nystart

Kategori: Allmänt

Fick jobba måndag tisdag förra veckan och den här veckan har/ska jag jobba måndag-torsdag.
Känns jätte bra att få komma ut och känna att man inte "bara" är mamma. Dessutom har jag att se fram emot lite mera pengar på kontot i maj (så blir det va?)
Har inte jobbat sedan sommaren 2011 då jag jobbade 3 veckor på nipängen så det är roligt att komma tillbaka dit igen.
Det är himla roligt att komma hem efter att ha jobbat och mötas i hallen av Ida som har ett stort leende på läpparna och frågar:
-"Har du jobbat klart nu mamma?"  ♥
Och Stina som får så bråttomt och kommer krypandes mot mig ♥  
Idag efter att ha kommit hem och vi fått i oss middagen åkte jag och Ida till farmor och Per en sväng för att höra hur dom haft det på utlandet. Ida fikade som vanligt och lekte lite innan det blev dags att vända hem igen.
 
 
Imorgon ska jag skjutsa Ida på dagis och efter det åka bort på skolan och lämna in lite uppgifter som jag hunnit klart med. Sedan ska jag sätta mig i lugn och ro och läsa inför det kommande provet innan jag ska hämta hem Ida igen och sedan iväg lite senare och jobba. 
Tror att Jens och Stina har lekt på bra idag för Stina somnade när jag och Ida åkte till farmor och Per tidigare och sover än. 
Ida är också väldigt trött och ligger i sin säng och lyssnar på pappa som läser Pettsson och Findus för henne.
 
 Måste hitta lite tid att plantera om en del av mina blommor på. Dom skriker efter ny jord...  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: