jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Finner ingen tid

Kategori: Allmänt

Har varit väldigt dålig nu ett tag att blogga. Hittar ingen tid. Vi är för ovanlighetens skull sjuka igen...
Denna gång Jens och Stina som båda har åkt på flunsan. Stina är den som det tagit hårdast på..
Vi var in med henne till Sollefteå idag då hon har haft hög feber sedan igår som inte gå ner med alvedon och hon i vaket tillstånd bara ligger i våran famn och knappt orkar med sig själv. Hon sover hon väldigt oroligt, dag som natt och jag är fysiskt och psykiskt utmattad efter två sömnlösa nätter och bärande och skrikande på dagarna.
Äter gör hon väldigt dåligt med som tur är dricker och pinkar hon bra. Hostar illa gör hon med lillhjärtat.. 
Men det finns dom som har det värre..säkert.
Vi har varit hos mina föräldrar sedan igår. Vi hann inte mer än dit så blev Stina sjuk. Så hjälp på dagarna (igår och idag) har vi haft. Dels med Stina men också med Ida som såklart behöver uppmärksamhet och vill leka. Jens fick som sagt också feber och var orkeslös. Så extrahjälpen har varit guld värt! 
Ida ville stanna kvar hos mormor och morfar så hon sover där i natt. 
Jag har kollat min hemlabb och antecknat vad som hänt sedan jag började (kändes inte som rätt ord men ni får ha överseende med mitt trötta huvud ikväll) med den.
 
Nu ska jag göra mig klar för sängen. Hoppas hinna somna innan Jens drar igång förkylningssnarkandet och innan Stina vaknar och förmodligen behöver en alvedon och förhoppningsvis vill äta lite. 
 
Frågade läkaren idag om hur länge Stina kan ha feber innan man bör börja oroa sig.
-"Ett par veckor kanske" Fick jag till svar på knagglig svenska. 
Jag fick inte fram ett ord utan tittade bara på henne. 
Ett par veckor?! Det kan inte vara möjligt att man ska ha feber ett par veckor utan att få hjälp.
Jens trodde att hon måste ha missuppfattat vad jag menade och att hon trodde jag fråga hur länge hon kan ha influensa. 
Men frågan var ganska tydlig tycker jag. 
Har aldrig hört om någon som haft feber så länge så Jens har förmodligen rätt om att hon missuppfattade vad jag sa. Hoppas jag.
 
 ♥
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: