jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Julafton

Kategori: Allmänt

Vaknade 07.30 hos Emma och Stefan. Jag och Stina sov där och Jens och Ida sov hos mina föräldrar. Vi packade ihop oss och promenerade över till mamma och pappa för frukost.
Efter att vi ätit och plockat undan åkte jag, Ida och pappa till Långsele. Tre julblommor och lite annat fickvi med oss därifrån.
Efter att ha lämnat av två utav blommorna på vägen och fikat hos Mählers började klockan bli mycket. 
Vi åkte hem till mamma och lämnade av Ida där och fortsatte därefter mot Sundsvall för att hämta upp farmor och farfar. Stannade till för att lämna av den sista blomman hos Nisse och Birgitta. Och fikade.
Väl framme i Sundsvall höll vi nästan inte på att få med oss allt.
Farmor och farfar tar julklapparna på allvar och det var tur att vi tagit mammas och pappas bil. Trångt blev det minst sagt.
Väl hemma igen hann vi inte mer än att bära in klapparna så stod maten serverad. Ida var väldigt sugen på julklapparna och möblerade om i högen. Dags för tomten.
Min farfar fick äran i år.
Ida blev lite blyg när tomten kom men det släppte i och med att hon fick första julklappen. Vi har föreviga allt på film. :-)
Tror alla var nöjda med vad dom fick. Men mest nöjd var Ida med sitt lego duplo som hon lekte med hela kvällen.
Julfirandet fortsatte med glögg och diverse. 
En mycket god jul har vi haft.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: