jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Lördag

Kategori: Allmänt

Ida har somna sent hela veckan och därför även vaknat sent. 08.30 vaknade vi. Därefter vill hon ha välling i sängen och titta lite på "bompa" och morna sig lite.
Men nu måste vi få tillbaka lite rutiner. Därför har jag ställt klockan på 07.00.Misstänker Ida kommer inte vara allt för glad när mamma kommer in och väcker henne. Vällingen är nog bara att glömma. Får hon välling somnar hon säkert bara om. Nej, vi ska upp och äta frukost tillsammans.
Efter det ska hon få följa med mig ut och hjälpa till att sätta upp granen som Jens och Per hittade idag. Fast hon lär förmodligen leka med sin hink och spade :-) 
Idag har jag fyllt på pelletsförrådet, skottat uppfarten och småplockat lite inne. Efter att vi varit hos farmor och Per blev Ida så ledsen när vi skulle hem så jag lovade henne att vi skulle klä granen inne. Så det har vi också gjort idag. 
Nu ska jag bara köpa gardiner upp så är det jul riktigt här hemma. 
Barnen sover och jag ska ta och göra mig klar för sängen jag med. 
Blev inga bilder idag. Ska försöka komma ihåg det tills imorgon. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: