jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

På bättringsvägen

Kategori: Allmänt

Ida är betydligt piggare. Medicinen tycks fungera. På torsdag ska kuren vara slut och vi ska tillbaka på ett återbesök och höra hur det ser ut. Jag och Jens är friska förutom att Jens fortfarande hostar efter, ja vad det nu var han hade.
Stina är snorig och har feber till och från. Men där har nog tandsebissingarna med saken att göra.
En tand har kommit fram och nästa kommer nog inom de närmsta dygnen. 
 
I lördags var jag, pappa, Emma och Stefan till Sundsvall. Emma och Stefan skulle in på Ikea för att köpa glas till bröllopet i sommar. Farfar hade tagit fel på skor och tagit pappas när dom åkte hem på juldagen. Så vi åkte in i bergsåker för att byta tillbaka. 
Trots att vi var cell-lös enligt farfar (vi hade med oss en släpvagn in på deras gård som han inte trodde vi skulle få därifrån eftersom det inte gick att vända på gården) Backade Stefan ut oss därifrån och vi åkte på fyndlagret och jag köpte ett vitrinskåp som nu står i matrummet. Just nu är den i obehandlad furu. Men tanken är att den ska bli vit och att jag ska byta utt konpparna mot några andra. 
 
Igår var det nyårscup i kuben. Långsele hade två lag och jag spelade i andra laget.
Trodde inte jag skulle vara med överhuvudtaget då jag inte kunnat träna så mycket två sista veckorna innan cupen eftersom vi har varit sjuka här hemma.
Även fast det inte gick särskillt bra för oss var det roligt ändå. Det är fem år sedan jag spelade match sist och jag hade glömt vad roligt det faktiskt är. 
För förstalaget gick det bättre. Dom tog sig till semi och i den matchen vet jag inte hur det gick för jag åkte hem innan den spelats klart.
Fotbollsgymnasiet vann hela cupen i alla fall kunde jag se på Ruifs hemsida. 
 
Idag ska vi efter barnen sovit åka till deras farmor och hälsa på. Och lämna igen micron vi fick låna. Nu efter jul står det en ny på plats. Vi måste ha varit snälla i år. 
 
 
Grattis fotbollsgym! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: