jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Sista rycket

Kategori: Allmänt

Idag var jag ute tillsammans med alla boende i Sollefteå tror jag, och inhandlade årets sista julklapp.
Jens, Ida och morfar var också med.
Nu är jag äntligen klar och det känns så skönt!
Bara två dagar kvar nu. :-) Det jag ser mest fram emot med årets jul är att se Ida öppna sina klappar. Hon har hållits länge nu. Mormor och morfar har alla julklapparna liggandes på golvet i vardagsrummet. Som det kliar i dom små fingrarna :-) 
 
I morse när vi vaknade skyndade vi oss på med kläderna, snabbåt frukost och åkte iväg till Idas kompis Wildah för massa lek och bus. Tyvärr vaknade vi så sent så dom hann inte leka så länge.
Dom flesta affärerna i Sollefteå stängde redan klockan 13.00 så vi fick klä oss och skynda iväg för att plocka upp morfar.
Men vi bestämde att vi skulle ses mera i morgon :-)
 
Imorgon eftermiddag, efter att vi varit ner till Wildah, och barnen sovit lunch. Packar vi in oss i bilen igen och åker till min syster och Stefan för uppesittarkväll med min familj och familjen Tengström. Där blir vi kvar tills på tisdag (förutom någon resa hem emellan) då vi åker till Per och gunnel för mer julfirande.
 
Sara är hemma nu och jag hoppas vi hinner ses något innan hon måste bege sig till sthlm igen. Vi skulle ha träffats idag men jag tror Ånge resan drog ut på tiden :-) 
 
Just nu ligger jag i sängen och kikar på körslaget i väntan på något bättre att se. Jens skruvar med pelletspannan (från helvetet) Är så trött på hans prat om denna uppvärmining nu så jag tror det blöder ur öronen på mig ;-)
Hoppas det inte jävlas alltför mycket för honom och att han blir nöjd med allt när det är klart.
Han har köpt något extra extra till det stackars liket så att den ska vara mer eller mindre självgående. Om jag nu förstod honom rätt (?)
Barnen sover. Ida var jätte trött redan vid middagen men kämpade fram till 18.30 då Jens gick och la henne.
Stina är täppt i lillnäsan och hade det kämpigt och var ledsen hon med innan hon tillslut somnade.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: