jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

En annan kärlek

Kategori: Allmänt

Har provat att ta sticklingar från mina pelargoner och satt i vatten. Hoppas nu på att det kommer rötter på dom och att dom inte ruttnar. Än så länge har jag bara tagit från mina röda som står i matrummet. Bara dom i köket och uppe i vardagsrummet blommat ut ska jag även ta sticklingar från dom. Tanken är väl att jag till sommarn ska plantera ut dom i min tilltänkta rabatt. En rabatt som ska bli stor och med många vackra perenner, men även några ettåringar. Kommer också att sätta ett träd som kommer att ingå i rabatten. Har suttit sedan trädet som stod ungefär där jag har tänkt plantera det nya blåste ner och tittat och funderat vad som blir bäst. Är inne på Malus rubin. Tycker det är otroligt fint med sina mörkt röda blad och något ljusare röda blommor. Till sommarn kommer det alltså förmodligen dyka upp en och en annan bild på blommor, förberedelse, plantering och trädgård. Förutom trädgården och alla mina blommor ska vi göra något åt infarten/parkeringen. Vet inte vad jag ska kalla den för. Det kommer förmodligen innefatta marksten och lampor. Vi bollar tankar fram och tillbaka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: