jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Ensam mamma

Kategori: Allmänt

Sitter och tittar på finalen utav ensam mamma söker. Har inte sett just något alls men blev ändå besviken över Cecilias val. Tycker att killen som blev bortvald verkade vara en riktig nalle. Förstår inte hur man kan bli så påverkad av ett tvprogram. Ida sover på sitt rum ikväll. Hon har sovit med oss nu när hon har varit sjuk och när hon vaknat och haft ont i öronen. Men natten som var gick så bra så inatt får hon sova på sitt rum. Vilket hon helst gör faktiskt. Tyvärr verkar det som att hon kommer ha en jobbig natt då hon vaknat två gånger redan och varit ledsen. Stackars liten..Men i morgon kommer penicillin dropparna och jag hoppas det vänder fort och att hon snart mår bättre. Hon vill ju så gärna på dagis och leka med kompisarna. Vet inte hur många gånger hon pratat om dagis och barnen. Men det känns fel att låta henne gå när hon ska få en penicillinkur och när hon ena stunden faktiskt mår så bra att hon skulle kunna gå på dagis, men i nästa har så ont så hon gråter och bara vill sitta hos mig eller Jens. Nej hon får nog längta tills kuren är över och öroninflammationen är borta. Imorgon blir det en sväng till Sollefteå och kanske att något trevligt får följa med hem. Vi får se :-) Annars ska jag försöka tvätta bort så mycket som möjligt imorgon. Förstår inte hur tvättkorgen kan växa så fort.. På onsdag ska jag till tandläkaren och sedan hem och städa och baka innan torsdagens gäster kommer. Ska ha me&i party på torsdagkväll så då måste jag röja upp här hemma innan jag vågar släppa in mina shoppingsugna gäster. Så illa är det egentligen inte. Men det känns bättre att ha det nystädat när det kommer folk hem till en tycker jag. Nej nu har jag fastnat i tvn så många gånger att det snart tagit 45 minuter att få ihop vad som har, och vad som kommer att hända framöver.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilken härlig blogg du har :) Kram från Mof och mig <3 Hälsa gubben från oss och krama om barnen.

    Svar: Vad roligt att du tycker det :-) det ska jag göra! Hälsa du med. kram
    jennysofie.blogg.se

    2012-11-06 | 20:51:59

Kommentera inlägget här: