jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Me&i

Kategori: Allmänt

Igår blev det en onödigt stressig dag. I Måndags åkte vi och hälsa på Emma och Stefan och Barnens mormor och morfar. Dom bor grannar så det blir ofta att vi hälsar på alla samtidigt. Pappa ville att Jens skulle följa med till Lycksele och sätta in en elcentral i farmor och farfars stuga. Eftersom dom skulle åka så tidigt blev det smidigast att sova över. Jens, pappa och Stefan åkte vid ca 06.00 och jag och barnen umgicks med Emma och min farmor som var hos Emma och bakade tunnbröd. Vid ca 11.00 gick jag över till mamma och pappa igen för att plocka ihop våra grejer och hämta bilen. Men jag kunde inte hitta bilnycklarna. Efter en stunds letande ringde jag Jens. Såklart hade han bilnycklarna i jackfickan. Jag kände hur paniken började smyga sig på. Jag skulle ju ha främmande som kom 17.30 och innan det skulle jag hinna städa och fixa med fika mm. Som tur var snodde Emma ihop en sockerkaka lite fort och jag fick åka hem med farmor då hon bakat färdigt. När vi kom hem till Bispgården och rullade in på gården frågade farmor om jag hade någon hemnyckel. Nej!! Den sitter ju såklart på bilnyckeln som var i Lycksele. Ringde Jens mamma som har en extra. Men den hade Jens varit och hämtat och inte lämnat igen. Klockan var ca 14.30 och Jens låg inte på plus vid det här laget. Ringde En kompis som också har nyckel hem till oss men då hade hennes sambo den på sin nyckelknippa och han var i utanede och jobbade. Efter att ha åkt genom hela byn fram och tillbaka kom jag tillslut in och kunde börja. 17.15 var jag klar. Jag hann precis innan alla skulle komma. Visningen var som vanligt väldigt bra och även fast jag inte handlade själv blev vi inte utan. Barnens väldigt snälla och generösa farmor köpte jättefina julklappar. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: