jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Om det ändå vore

Kategori: Allmänt

Ja, om det ändå vore vår. Sitter i sängen och tittar i min trädgårdsbok, en av dom. "Perenner för alla trädgårdar" Jag har mest bläddrat igenom den. Beställde den utav Jens lillasyster genom jultidningarna. Så jag har mer eller mindre nyss fått den. Nu vill jag bara att våren ska vara här så vi kan börja med förberedelserna för infarten, och såklart min efterlängtade rabatt. :-) Det är faktiskt en hel del planering och en massa timmar framför trädgårdsböcker och datorn innan jag till sist kan åka och handla blommorna. Jag har i alla fall en grundplan hur jag ska bygga upp rabatten. Med trädet och sedan några mark täckare, höga + några lägre blommor. Sedan vet jag inte vad jag ska ha för "avslut". Om det ska vara natursten eller köpt. Eller inga stenar alls. Kanske Trästockar(?) Det är som sagt mycket planering för att allt ska harmoniera. Tänkte höra med min farmor om hon vill hjälpa mig att bolla lite ide'er. Jens har inte samma brinnande intresse för trädgård som jag har. Sedan har jag även en plan för carporten. Tror att "ryggen" (det är sent för mig nu så ordförrådet smalnar lite känner jag.) ska bli en vägg av växter. Jag längtar tills alla trädgårdshandlar öppnar och man kan strosa runt och kika och fundera. Men tills dess får jag nöja mig med böckerna och datorn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: