jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Juligt

Kategori: Allmänt

Det börjar sakta men säkert närma sig juletider. Härligt tycker jag! :-) Jag älskar julen. Är inte så mycket för vintern i sig, men just runt jul tycker jag det är mysigt. Idag ska jag tvätta bort den sista tvätten som är kvar, plocka undan lite, dammsuga, torka golv och lite annat tråk som måste göras. Sedan (när barnen sover) ska jag sätta mig ner med en kopp varm choklad och titta på utebelysning och julgardiner. Lite tidigt kan man tycka. Nej alldeles lagomt tidigt tycker jag :-) Ska inte sätta upp några gardiner än. Men jag måste beställa några till övervåningen. Jag köpte nya till nedervåningen förra året så där behövs inga nya. Ute känner jag mig ganska klar. Ska bara byta ut pumpan emot en ljuslykta och byta ut mattan på bron. Den är mer trasig än hel så nu ryker den. Sara kommer idag istället. Jens åker med Per till Sundsvall efter jobbet. Kanske lika bra det. Han kommer nog få skavsår i öronen annars. Det är längesedan jag och Sara sågs så det finns mycket att prata om och ta igen :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: