jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Lasagne & farmor

Kategori: Allmänt

I väntans tider.. Vi har varit utan ugn i ca 3-4 månader. Det blir mest stekt och kokt här hemma. Rätt trist. Vi var ner till Sundsvall förra veckan och tanken var att vi skulle komma hem med en ny spis med inbyggd ugn. Men istället kom vi därifrån med en teletubbiesfilm och nya köksknoppar. Vi satte oss ner och beställde en när vi kom hem istället och jag hoppas att den kommer nu i veckan. Då blir det lasagne. Det har jag saknat. Nej nu ska jag ta och väcka Ida. Farmor kommer snart och hälsar på. Tur det, kanske hon inte är sömnsur så länge. Avbokade tandläkarbesöket i morgon. Min försäkring gällde bara hos Ftv så får bli en annan månad istället. Skulle verkligen behöva gå dit. Men sedan jag bytte kommun och var på rutinkontroll på Hammarn vill jag aldrig mer dit. Hade hört några skräckhistorier men trodde det mest bara va struntprat. Det var det inte. Kom därifrån med en ond mun och en alldeles egen historia. Fy, dit går jag inte igen. Jag har aldrig haft problem med mina tänder och det här var bara en rutinkontroll. Allt liknade det jag hade varit med om förut hos tandläkaren i sollefteå. Förutom smärtan. Nej väcka barnet var det ja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: