jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Mamma blir galen

Kategori: Allmänt

Igår kväll efter vi ätit middag och lekt inne en stund blev Ida sugen att gå ut i snön och leka. Vi hann bara runt huset så såg jag att älgarna var här igen. Inte på gården men 30-40 m nedanför. Jag visade Ida först och sedan gick vi över till grannarna som också var ute, men som inte hade upptäck dom. Vi stod och pratade en stund men bestämde oss för att gå hem och in igen när älgarna blev skrämda av några andra grannar. Det börjar bli ett större problem det här med älgarna. Man känner att det inte känns säkert att vara ute och leka med barnen utan att vara rädd att dom ska dyka upp. Jag hoppas det snart blir ett slut på det här, och att man inte behöver tänka en extra gång och titta ut igenom fönstret innan man ska gå ut. Ikväll har vi varit hos barnens mormor och morfar och ätit mat. Vi fick med oss lite kött hem också. Det är bra att ha föräldrar som jagar. Eftersom båda två jagar och det blir för mycket kött för att bara dela på två får även vi vara med och dela. :-) Nej nu ska jag sova. Jag fick sovmorgon i morgon utav Jens och det tänker jag utnyttja till max genom att lägga mig tidigt och kliva upp sent :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: