jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Snart är det lovligt

Kategori: Allmänt

Jag är så sugen att pynta och göra jul här hemma. Inte för mycket men lite lagomt. Egentligen är jag mer sugen på att göra mysigt ute med ljusslingor och annan mysbelysning. Jag köpte ljung igår och gjorde fint i blomlådorna. Och ovanpå den gamla stolen på bron står en zinkkruka som jag planterade ljung och murgröna i och la dit tre äpplen. Idag avslutade jag med att fylla ut blomlådorna med granris och har hängt upp tre ljuslyktor och två fågelmatare. Jag och Ida gjorde en gubbe av en pumpa som står ute på övre trappsteget och skiner mysigt i mörkret. Det är roligt att pyssla ibland. Jag brukar inte ha tålamod till sånt. Men den här typen av pyssel tycker jag om. Har spanat på en trädgårdstomte nere på borglunds som skulle göra sig fin på bron när pumpagubben ryker. Men för tillfället dammar plånboken så jag får nog nöja mig med att bara titta ett par dagar till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: