jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Snorigt...

Kategori: Allmänt

Stina har blivit förkyld. Dock ingen feber men snorig. Det låter så jobbigt för henne och man önskar att hon bara kunde fräsa ut allt, men det kan hon ju inte förstås. 2012 har verkligen varit ett sjukår för våran del. Förkylningar fram och tillbaka, magsjuka, mm och efter att jag hade fått Stina åkte jag på livmodersinflamation och fick äta antibiotika. Vi hoppas på ett friskare och bättre 2013. En varm och skön sommar skulle inte vara helt fel heller. Det 2012 bjöd på var inte mycket till sommar. Älgproblemet kvarstår. Dom har trampat sönder gräsmattan, ätit av grenar från både rönnen och äppelträdet och ätit från häcken vi planterade i våras. Dom står i slänten (eller glider rättare sagt) och äter ur grannens äppelträd. Vilket resulterar i att dom förstör gräsmattan i slänten och river lös stora stenar som rullar ner på gräsmattan.Sedan är dom för dum för att gå mellan staketet över grusgången (där spåren avslöjar att dom tagit sig in) när dom ska ta sig härifrån. För att förmodligen terrorisera någon annan. Nej, då kliver dom över staketet där det är som brantast och böjer ner stängslet istället. Dumma djur. Nu har jag riggat cd-skivor i träden och ugnsfolie ska sättas upp på fram och baksidan huset. För tydligen är dom inte så kaxig när det kommer till kritan, utan blir rädda för lite reflektioner från skräpet jag tvingas sätta upp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: