jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Söndag

Kategori: Allmänt

Hade en trevlig dag i Sundsvall i fredags med svärmor. Fick med mig lite roligt hem också. En lampkrona som jag varit ute efter ett tag fyndade jag på fyndlagret. Hittade två tavlor på Ikea som ska få pryda den tomma väggen uppe i vardagsrummet. Och en födelsedagspresent till lillasyster som fyllde år i fredags. På kvällen åkte vi till Emma för att fira henne. Det blev tårta, lite för mycket kakor och kaffe till oss vuxna och saft till barnen. Ida kunde nog ha fortsatt ätit mycket mer av allt gott som var framdukat men vi kom iväg så sent och klockan började närma sig läggdags för henne så vi packade ihop oss och åkte hemöver igen. Väl hemma när barnen hade somnat avslutade vi kvällen i soffan med ett glas vin och film. I lördags var vi ute mest hela dagen. Tog reda på allt spån som låg på backen efter den borttagna stubben. Sedan blev det mest lek med Ida medans Stina sov i vagnen. På kvällen när Stina somnat såg vi en tecknad film med Ida och hade mys. Idag ska vi få upp tavlorna jag köpte i fredags och tavlorna som har legat alldeles för länge i gästrummet ska även dom upp sedan ska vi åka och hämta granris som skydd för blommorna nu i vinter. Barnens farfar och eventuellt Lotta kommer på besök senare idag och vill säkert fika. Men det ser tomt ut i fikaväg så det måste vi fixa också. Nej det är nog bäst att sätta lite fart om allt ska hinnas idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: