jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Farfar och ett första krypsteg

Kategori: Allmänt

Igår efter lunch packade vi oss in i bilen och åkte mot Timrå. 
Barnen somnade strax innan utanede och sov hela vägen fram. Vi fikade och Ida och Stina lekte var och en för sig.
Kurt som också var ditbjuden hade hunnit komma.  
Efter att vi fikat och pratat en stund åkte jag, Lotta och Ida iväg ut till My,Jacke och Lucas så vi fick se hur dom  bodde. Vi gick aldrig in eftersom att dom var sjuka. Men från utsidan sett var det ett gulligt hus och bara några hundra meter ifrån ligger en sjö med tillgång till bastu. Jätte fint hade dom det. Vi ska försöka planera in en dag så vi kan åka och hälsa på. 
Vi åkte tillbaka till örnen för att förbereda middag. Jag fick sitta och prata med Ida på vägen dit så att hon inte somnade. Klockan började närma sig fem och hon hade verkligen kört järnet från det att vi kom fram till Lotta och farfar.
Vi åt god mat i form av kyckling, vårrullar, ris, pommes och currysås. Himmelskt gott och jag tror vi åt tills det stod ut ur öronen på oss :-) 
Stina som inte sovit mer än några minuter sedan vi kom fram vid 13.30 var vid det här laget så trött att hon bara grät. 
Vi provade med det mesta, men fick henne ändå inte att somna. Hon slutade gråta ett tag och var nöjd att vara på golvet. 
Lotta hade dukat fram glass och kaffe. 
Stina låg som sagt på golvet och Ida som blev lite piggare när hon såg vad som dukats fram åt lite och sedan satte även hon sig i farfars knä på golvet. 
Rätt som det var tog Stina några trevande krypsteg. Hon gjorde det bara en gång och vi har inte sett något mer idag. Men det är inte omöjligt att vi snart har en till som tar sig fram med fart. 
Efter att vi legat och jäst på soffan ett tag tackade vi för oss och åkte hemöver. 
Barnen somnade i bilen och jag somnade nästan på en gång jag lagt huvudet på kudden. 
Jens däremot som inte kan dricka kaffe på kvällen hade varit vaken till strax före 04.00 i morse. 
Undra om han ångra att han lovat mig sovmorgon idag(?) ;-P
 
 ♥
 
Nu sover barnen lunch. När dom vaknar ska vi gå ut i det fina vädret. Jag ska passa på att läsa lite nu medans dom sover. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: