jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Fika, renovering och fotboll

Kategori: Allmänt

Jag hade sovmorgon i morse vilket innebar att det var Jens som lämnade Ida på dagis. 
Klev upp vid 10-tiden ungefär och insåg att det var ingen som plockat undan och köket var i ett stort kaos. 
Jens hade varit på affären och sedan börjat ringa på en massa jobb. 
Orkade inte ta tag i röran just då så jag ringde till Marie istället. 
Maries mamma ringde och tyckte att vi kunde ta kafferepet nere hos henne istället. :-) Så vi packade in Nåvan och Stina och åkte dit ner. 
Dom håller på att renovera hall och badrum(?) tror jag. Kommer bli väldigt fint som det ser ut. Mari har berättat på ett ungefär hur dom har tänkt och det låter himla bra :-)
Mycket förvaring :-)
Malin och Freja kom ner på kaffe dom med. 
Sedan åkte jag och Stina och hämtade Ida på dagis. Malin och Freja åkte samtidigt och hämta Loke. Dom skulle inte göra något speciellt så dom hängde med oss hem för mera lel och mer kaffe.
Både Ida och Loke var väldigt trötta efter en massa lek på dagis och det blev lite tjuvslag och tårar.
Tillslut fick Loke nog och ville åka hem. :-)
Vi började med middagen och sedan dess har vi mest bara lekt.
Långseles andralag spelar ikväll. Och min lillasyster ingår i det laget :-)
Dom spelade sin första matck utav fyra 17.30.
När det var 4 sekunder kvar kviterade dom till 2-2. Vid avspark sköt motståndarlaget direkt och bollen rann över linjen..2-3
Jä*la skit!
Nu spelar dom igen vid sju och jag ska ringa till pappa som är på plats efter matchen och höra hur det gick.
Nu har jag två trötta barn som vill gå och sova.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: