jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Grilla och kompisbus

Kategori: Allmänt

Igår klev vi upp, åt frukost och gick sedan ut vid ca 09.30.
Vi lekte i snön och Stina somnade i sin vagn som vanligt när vi är ute. Eftersom det var rätt bra väder och ingen av oss ville gå in bestämde vi oss för att lunchen skulle ätas ute. Jens åkte iväg och hämtade ved och köpte korv. 
Utan att säga något till Ida ringde vi till Malin så hon kom ner med barnen och vi åt gemensam lunch.
Ida blev jätteglad när hon såg Loke :-)
Vid strax före 13.00 gick vi in och Malin och barnen promenerade hem.
Ida var trött och slut efter all lek och somnade ganska omgående. 
När hon vaknade åkte vi allihopa och hälsade på farmor en sväng innan middagen.
 
Idag har Ida varit på dagis. Vid lunchtid åkte jag ner på skolan och hämtade böcker och fick lite information om kursinnehållet. 
Jörgen (min lärare) skulle maila uppgiften som ska vara klar tills nästa fredag. Men det hade han glömt så jag får den på måndag istället. 
Tog med mig böckerna hämtade Ida och åkte hem. Sandra, Lucas och lilla Minnah kom förbi och fikade och lekte. Ida visade stolt upp sitt torn som hon och pappa Jens byggde igår. :-)
Efter middagen åkte vi ner till Wildah. Man får passa på när hon är här hemma. Synd det blir så långt mellan gångerna dom hinner ses. Nu var det extra länge sedan dom sågs då vi inte var hemma sist hon var här. 
Wildah sken som solen när vi kom dit och tog med sig Ida in till lekrummet direkt.
Dom har lekt i "pippihuset", med dockor och ritat en hel del. Kul att dom kommer så bra överens. :-) Även fast det kommer tjuvnyp från båda håll ibland. Men det blir väl lätt så med två tjejer som båda har lika starka viljor ;-P
Nu är vi hemma och barnen ligger i sina sängar trötta efter dagen. 
Bara Stina somnat ska jag läsa lite. Skulle läsa ett kappitel om jorden och det kan jag ju göra även fast jag inte vet vad det är för uppgift jag ska göra. 
 
Tog lite bilder på Ida och Loke igår när vi var ute. Ska lägga över dom på datorn vid tillfälle.
Nu sover Stina och jag ska passa på att börja läsa.
 
 
Har ingen bild på tornet dom byggde igår. Men det här tornet dom byggt var hon minst lika stolt över :-)
 
Tänk att vi har fått två flickor som är så olika, men ändå så lika. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: