jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Hektisk dag!

Kategori: Allmänt

Ja minst sagt. Vi klev upp 8.30 i morse åt frukost och lekte inne på Idas rum.
Strax före 11.00 åkte jag och Ida till kyrkan för att höra när Joline sjöng och för att ta emot en gåva för barn födda 2012. 
Det jag däremot inte visste var att vi skulle gå fram och visa upp våra "nyfödda" barn.
Stina låg ju hemma och sov.
Lite pinsamt och obekvämt var det att gå och ställa sig längst fram i kyrkan utan Stina. 
Ida följde såklart med fram och det känndes lite bättre att ha något barn med upp i alla fall.
Så där stod vi. Jag och Ida, Marie och Nåvan (född 2012) och tog emot en cd-skiva.
-"Här är våra nyfödda. Nåvalie och Stina...Stinas storasyster Ida" sa hon lite trevande.
Jösses..På prästen lät det som att det var Stina jag hade med mig fram.
Jag kände mig tvungen att säga att Stina låg hemma och sov. Varpå hon sa något i stil med:
-"se på dom och deras familj"
Hela situationen var obekväm. Tur att det gick ganska fort och att vi fick gå ner och sätta oss igen.
Efter allt var klart åkte vi hem och åt lunch. Sedan somnade både jag och Ida.
14.00 skulle vi vara i utanede för Me&I visning hos familjen Moberg.
Vaknade 13.50. Ojdå, hade bestämt med Marie att vi skulle mötas hos henne eftersom jag inte visste vart dom bodde.
Klädde på en sovande Ida och bar ut henne i bilen.
14.06 var vi på plats. Sena men som tur var hade dom väntat in oss och inte börjat än.
Åkte hem igen strax efter 15.00 för att Ida skulle hinna träffa farfar lite innan han skulle hem till Timrå igen.
Men på vägen hem från Me&I visningen svängde jag in hos min mormor för att hämta mammas kvarglömda telefon.
Telefonen har vi varit upp med till Uffe. Han kör förbi Österforse på väg till jobbet och skulle lämna igen den i morgonbitti. Så dit har vi också hunnit varit.
Barnen somnade runt 20.30. Och jag gick ut i garaget för att måla på hyllplanen ett lager till.
Skåpet är helt klart nu och jag ska vända på hyllplanen och göra två strykningar där så är det helt klart sen.
Men det får bli imorgon efter att jag lämnat Ida på dagis. Är helt slut.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: