jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Helgen

Kategori: Allmänt

I lördags efter att vi tagit oss upp ur sängen satte jag mig i köket och plugga lite. Kände mig överkörd efter den minst sagt långa natten. Märktes på Ida att hon sovit dåligt då hon hade nära till gråten hela förmiddagen. 
Jens ringde till min syster och bjöd in oss på middag där.
Vi var där vid 13-tiden och Ida ville såklart åka skoter med Stefan på en gång. Hon sov i bilen på vägen dit och var på bättre humör.
Det var kanon väder så vi var ute fram tills att Emma började med middagen. Vi hann även med en tur till Långsele på skoterträff. Ida var helnöjd :-)
Stina var vaken hela tiden och surrade :-)
Efter middagen ringde mamma och undra om jag kunde hämta dom i Sundsvall på söndag kl 14 på tågstationen. Dom var i Sthlm och tittade på "Rain man" en present från mig och Jens, Emma och Stefan.
Vi bestämde oss att stanna över natten i Österforse och bo hos mamma och pappa och se melodifestivalen med Emma och Stefan.
Vi köpte lite gott och myste ner oss i soffan uppe hos mamma och pappa.
Ida som var helt slut efter dagen somnade strax efter 07.30. Men hon hann äta lite majskrokar och vara med på lite mys innan hon somnade :-)
Stina höll sig vaken till strax efter 21.00, hur hon nu orkade med det(?)
 
På söndag tog vi det bara lugnt hela förmiddagen. Barnen vaknade inte för ens vid 09.00. Dom tog nog igen lite välbehövlig sömn.
Vi gjorde lunch och sedan åkte jag och Stina till Sundsvall och hämtade mamma och pappa. Ida stannade med Stefan och Emma och Jens åkte hem till Bispgården för att kolla sin pappas pelletsbrännare som han lovat när Lars är i Timrå på veckorna.
Ida åkte skoter hela eftermiddagen. Dom hade åkt på skoter till Långsele och hälsat på Stefans föräldrar och fikat och sedan åkt hem och fortsatt åka på lägdan. Ida älskar åka skoter och hade haft jätte roligt :-) 
Jag, Stina, mamma och pappa var hemma vid 16.00 och pappa började med middagen. 
Vi åkte hem efter 19.00 och Ida som var nöjd efter helgen sa i bilen att hon ville hem och sova i sin säng :-) Hon sov vid strax efter 20.00 även fast hon hade somnat hos mormor och morfar vid 17 och sovit en timme. 
Men man blir trött efter nästan en hel dag ute.
Stina somnade vid 21.00. Hon har varit lite nattuggla i helgen och somnat senare än vanligt. 
 
Idag (klockan är efter 00.00) är det dagis för Ida och jag ska plugga fram tills hon kommer hem/ska hämtas.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: