jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Inge klokare blev man

Kategori: Allmänt

Nej efter kvällens möte på förskolan blev jag inte mycket klokare. Det sas väl egentligen inte så mycket. Eller det som sas berörde mest de föräldrar med barn födda -07/-08. Alltså 5-åringarna och dom som kommer att ska fylla 5 och flyttas på järåskolan till hösten. 
Detta är ännu en nödlösning då det är platsbrist på förskolan. Undra hur länge vi ska hålla på så här..med nödlösningar och tillfälliga lösningar(?)..
Det ligger några förslag på vart förskolan ska komma att vara tillslut. Järåskolan, i anslutning till  Nipängen och hallvägen är väl några.
Men förslagen är många och det ska räknas på och diskuteras fram och tillbaka. Och hur det kommer att påverka förskolorna/förskolan i Hammarstrand.
Ja.,det var väl det som sas. Inget beslut kommer att hinnas tas till 2014 så vi stannar på hallvägen tillsvidare.
 
Fick i alla fall uppgiften runt 13.30 idag. (vet inte om jag redan skrivit det?) När kolckan hunnit bli efter 12.00 kände jag att jag kommer inte att hinna börja något om han skickar den nu innan jag ska hämta Ida från dagis. 
Imorgon ska Jens lämna henne på dagis så jag kan börja och förhoppningsvis komma ganska långt med den om det går bra. Lät som han skulle ta med sig Stina och hälsa på någon så jag fick huset för mig själv.
Lite leds att jag fick den så sent då jag har svårt som det är att få ihop tid till att göra den. 
Det är inge roligt då man känner att tiden är emot en när man inte ens börjat. Man vill ju inte lämna in något som inte känns bra.
Nej nu ska jag ställa klockan på 07.30 och försöka sova så jag kommer igång med uppgiften tidigt i morgon. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: