jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Kan inte sova

Kategori: Allmänt

Uppstigning 07.30. Det var bara att sätta igång med uppgiften.
Ida fick vara hemma Idag då hon hostat större delar av natten och därför sovit väldigt dåligt. Hon klev upp och gick in i vårat sovrum vid 08.30.
Efter någon timme med en massa läsning på både nätet och från boken kännde jag att jag inte kom någonstans.
Jag förstod texten men kunde inte få ner den på papper med egna ord.
Ringde syster som har gjort den här kursen redan. Tänkte att hon kanske kunde hjälpa mig att komma igång.
Är som sagt lite ringrostig efter flera år ifrån skolan. 
Men hon skulle jobba så hon var inte till så mycket hjälp ;-P
Ringde mamma och hon sa att jag skulle komma bort till dom till 17.00 så skulle hon hjälpa mig.
La igen böckerna och stängde ner datorn. Jag skrev upp några stödord och lite annat som jag ville få med i texten som jag sedan tog med till mamma.
gjorde lunch och sedan somnade barnen. 
Medans dom sov läste jag lite till. 
Väckte Ida och sedan lekte vi bra länge inne på hennes rum. Stina vaknade så vi satt tillslut allihopa inne på Idas rum och lekte.
Gjorde middag och frågade Ida om hon skulle stanna hemma med pappa och Stina eller följa med mig till mormor och morfar. 
Hon skulle följa med mig såklart :-) Hon missar inga tillfällen att få hälsa på mormor och morfar :-)
Så vi åkte dit bort efter middagen.
17.30 satte vi igång med uppgiften jag och mamma. Och 22.15 sa vi att vi ses på torsdag och fortsätter. 
Ida höll igång både sig själv och morfar tills klockan var strax före 22.00. Kan inte förstå hur hon orkade hålla sig vaken så länge lill-piga. 
Inget dagis i morgon. Hon lär sova en stund i morgonbitti i alla fall.
Nej nu måste jag försöka sova. 
 
Tack snälla mamma för hjälpen ikväll ♥
 
 
 

Kommentarer

  • Hanna W ♥ säger:

    sv: Tack så mycket! Det är mitt första barn :} Oj, haha, ja ibland händer det oväntade saker, men tur att det gick bra iallafall :}

    2013-02-20 | 05:49:12
    Bloggadress: http://mammahjartat.blogg.se
  • marie säger:

    går de bra med pluggandet? kan tänka mej att de lär kännas väldigt ovant :)

    Svar: Som sagt första uppgiften klar. Men tror jag ska "putsa" lite till i den. Andra uppgiften fick jag igår och har inte börjat med den än. Handlar om evolutionen. Ja ovant är det allt. Har svårt att få ner texten på ett papper med egna ord. Men det går väl snart till sig hoppas jag :-) Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-21 | 21:52:30

Kommentera inlägget här: