jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Natten

Kategori: Allmänt

Igår efter middagen åkte vi till Uffe. Jens skulle dit på hockeykväll och jag och barnen följde med en stund innan läggdags. 
Vid 19.00 lämnade vi hockeysupportrarna och åkte hem. Ida som inte sovit något på hela dagen hann slockna i bilen redan. Stina somnade efter en flaska välling. 
Vid 23.00 vaknade Ida och ropade efter mig. Jag gick in och hämtade henne så hon fick lägga sig i våran säng.
Hon hade ont i magen sa hon och strax där efter behövde hon gå på toaletten. Hon var hård i magen stackaren..
Sedan var hon vaken i ca 1 timme.
Pappa hann komma hem där någonstans men honom skickade vi upp i gästrummet. Han var inte i skick för att hjälpa några barn med magont i alla fall. 
Ca 04.00 vaknade Ida igen. Eller hon satte sig upp och grät i sömnen och ropade på mig igen. 
I vanliga fall kan man bara lägga ner henne på kudden så somnar hon om. 
Men nu blev hon bara mer hysterisk när jag provade med det. 
Stina vaknade och var naturligtvis hungrig. 
Skyndade till köket och gjorde en flaska i hopp om att hon skulle somna om sedan. 
Ida var fortfarande ledsen men nu var hon vaken. 
När jag skulle ge Stina flaskan hade jag inte skruvar åt ordentligt, eller inte alls. Jag vet faktiskt inte, var väldigt trött och kände att jag skulle vilja dela på mig och kunna hjälpa båda barnen samtidigt.
Stina blev mer eller mindre dränkt i välling.
Nu skrek båda barnen, Stinas säng var blöt och kaoset var på topp.
Tog Stina till badrummet och spolade av henne. Hon fick en ny blöja och jag bytte i sängen.
Ida hade lugnat sig något och satt nu och ropade efter välling hon med.
Gjorde välling till båda barnen (kollade denna gång att jag skruvat åt ordentligt).
Klockan 06.00 somnade barnen och jag somnade också.
 
 

Kommentarer

  • marie säger:

    men gud vilken underbar natt... hade inte velat byta med dej :) här har de faktiskt vänt (peppar peppar) så nu hoppas jag vi kan börja träffa nå folk igen...dock är nåvan fortfarande snorig, men pigg och har ätit riktig i 2 dagarna nu :) hoppas du får sova i natt kram

    Svar: Nej det tror jag ingen hade velat gjort :-) I natt sov jag som en gud :-) Vad skönt att ni är på bättringsvägen. Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-24 | 00:13:26

Kommentera inlägget här: