jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Nu & då

Kategori: Allmänt

Lördagen spenderades mestadels i kuben. Första matchen hade vi 10.00 emot Ruifs förstalag. 
Vi hade övertaget och "förde" matchen. Men när det var 15 sekunder kvar kviterade ruif till 1-1.
Andra matchen spelade vi emot Gideå/Trehörningsjö. En match vi skulle ha vunnit stort. Men vi spelade som krattor och vann med futtiga 1-0.
Kanske dagens sämsta..
Tredje matchen spelades emot Moliden. Även det en skitmatch. Dock visade även resultatet det denna gång.
Förlust med 0-4.
Detta innebar att vi var tvungna att vinna den sista matchen emot Höga kusten. Dessutom behövde Moliden eller Ruif tappa poäng för att vi skulle ta oss vidare till Söndag (idag).
Vi vann matchen med 6-0 men det blev inget spel för oss idag. 
Förutom Ruif-matchen, där vi spelade som ett lag, var det annars en medioker insats ifrån Långseles sida i lördags.
Vi hade våra glimtar då vi lugnade ner oss och spelade vårat spel. Dvs. tog tag i bollen och rullade runt. Hittade enkla lösningar och pratade med varandra. 
 
Vi åkte hem till mamma och pappa och jag tog en välbehövlig dusch. Sedan åkte vi in till Sollefteå och åt på Kajsas. 
Efter det åkte vi till Österforse igen. Jag och barnen sov där även fast det inte blev spel idag. 
Ida sov mellan mormor och morfar och jag sov nere i soffan med Stina bredvid mig i resesängen. 
Det var ingen av oss som visste hur man reste upp resesängen efter att man fällt ihop den förutom Stefan, och han hade hunnit gått hem. 
Sov dåligt och vaknade med en snorig näsa..
Nu sover barnen sedan länge, Jens ligger bredvid mig och kikar på tv. Jag sitter och snörvlar och mår betydligt sämre än när jag vaknade i morse..
Just våran tur...
 
 
Skrubbsår på båda knäna, varav ett knä är blått och lite svullet, en öm rygg efter en natt på mamma och pappas soffa, och en förkylning är vad jag samlat på mig denna helg. 
Det ska kännas att man lever.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: