jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Plugg och kusinbus

Kategori: Allmänt

Satt uppe till ca 23.00 igår och gjorde klar uppgiften som skulle in idag. Jörgen skulle inte vara på skolan idag så jag har fått en till uppgift som ska vara klar tills nästa fredag och då lämnar jag samtidigt in den jag nyss gjort klart. 
Jens lämnade Ida på dagis i morse och åkte sedan till familjen Österlund för att tjuvkika på bygget. Jag var där igår och det blir verkligen jättefint. Han gör ett kanonjobb Uffe :-) 
Själv har jag plockat lite här hemma. Startat en tvättmaskin och ställt tillbaka disken i skåpen. 
Stina har precis somnat. Hon åt lite gröt och lekte lite på golvet en stund innan hon blev trött och ville vila en stund. 
Jag ska hämta Ida tidigare idag. Vi ska åka ner till Gunnel och hälsa på. Hon har fått låna Lilly och Nils så vi ska ner och leka lite med kusinerna :-)
Farfar ringde för en stund sedan och berättade att dom hade fått tag i en tripp trapp stol som vi skulle få. Ida har redan en men den här var tänkt till Stina :-)
Det är ett tag kvar innan hon kommer kunna ha den (om det nu inte är så att det finns bygel till den?)
Men det gör inget. Antar att den kanske är i furu så den ska nog få sig en makeover innan ändå :-)
Har kikat lite på tradera efter bokstäver. Har en tanke om att eventuellt klistra barnens namn på stolarna.
Dom har så på Idas förskola och med ett foto så barnen vet villken stol som tillhör vem.
Ida känner igen sitt namn när hon ser det. Tror att hennes stol på dagis kan ha en bidragande orsak till det :-)
Sedan kan det vara lite roligt också att göra sin "egen stol".
Men än så länge är det bara en tanke. Får se om jag kommer mig för att göra det också. :-P
 
 
 Nu längtar jag till värmen. 
 

Kommentarer

  • marie säger:

    dom håller på mycket med namn, iaf när joline gick där. fröknarna brukade visa namnlappar på samling och så fick "ägaren" säga till ifall namnet kom upp. så dom lärde sig tidigt hur de såg ut =)

    Svar: Ja det där känner jag igen. Det var ju även jag med på när jag vikariera :-) Undra om det är kvar? Vet att dom även jobbar lite med finger-ramsor. Alltså lite matte. På Lilly och Nils förskola jobbar dom med alfabetet.
    Dom lär sig så fort när dom är små :-) Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-22 | 22:16:12

Kommentera inlägget här: