jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Slask väder och Na2

Kategori: Allmänt

Dagen började lika lugnt som vanligt med morgonmys i sängen med barnen och "bompa" på tvn. Vi åt frukost och sedan åkte Jens ner till familjen Palmroth.
Jag och Ida fikade lite längre samtidigt som vi tittade på Pettson och Findus på datorn.
Stina somnade till en stund strax innan Jens hade hunnit åka men vaknade efter bara ca 20 minuter. Mina planer om att hinna läsa igenom kapitlet igen gick mer eller mindre i stöpet.
Vi fikade klart och sedan gick även vi ner till Marie och Henri.
Ida ville åka pulka och jag såg inga problem med det mer än att det var lite halt så att jag skulle bli tvungen att "hålla emot" pulkan ner för backen. När vi kommer efter kurvan nere i backen tar all snö och is plötsligt slut och det är bar asfalt så långt man kan se.
Underbart..Jag som bara hade ena sittdelen i barnvagnen och den satt såklart Stina i.
Stina har vuxit ur liggdelen så den har vi tagit lös men inte satt dit den andra sittdelen. Så Stina sitter alltså på "Idas plats" och på andra sidan där Stina har legat förut sitter för närvarande ingenting.
Det är inte särskilt långt till Marie och Henri. Men med Idas små korta ben är det ändå en bit att gå.
Hon fick bitvis gå och på dom sträckor som det var lite snö på drog jag henne i pulkan. Vi kom i alla fall fram och hon protesterade inte en enda gång. :-)
Inte om att hon fick gå i alla fall. Däremot när jag sa åt henne att sluta äta snö svarade hon med att:
-"Det är roligt att äta snö"  Jag hade lite svårt att vara allvarlig när hon svarade med det. :-)
Vi åt en pizza till lunch och sedan gick vi hem då Ida blev trött. 
Jag var helt säker på att Ida skulle somna i bilen när hon åkte hem med Jens och blev förvånad då jag mötte henne i hallen då jag och Stina kom in. 
Vi vilade framför tvn ett tag men hon somnade inte. 
Redan igårkväll vid läggning pratade Ida om att åka till farmor idag så vi frågade om hon ville ringa till farmor och höra om hon var hemma. 
Farmor skulle vara hemma så vi åkte dit och där blev vi bjudna på middag. 
Nu sover barnen och jag har skrivit ett avslut på uppgiften även fast jag inte är riktigt klar med den än. Men jag låg och funderade när jag la Ida och kom på ett avslut som jag ville ha.
Känns riktigt bra. Nu ska jag bara få ihop resten så jag blir nöjd och sedan kan lämna in det på fredag.
 
 Gosisar ♥
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Men vad roligt att hitta dig här!! :D

    Svar: Vem är du som har hittat mig? :-)
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-27 | 23:27:40
    Bloggadress: http://thenordlander.blogspot.com

Kommentera inlägget här: