jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Söndag

Kategori: Allmänt

Låg länge kvar i sängen. Tyckte att det var ovanligt tyst så jag klev upp efter en stund. Ingen hemma. Jens hade tagit med sig barnen till en kompis och hälsat på. 
Jag tog en lång dusch och när jag kom ut därifrån hörde jag Ida ute i hallen :-) :
-"Mamma!"
Vi åt lunch och sedan somnade Stina. Ida som var väldigt trött ville lägga sig på rummet och titta på Nicke Nyfiken så hon gjorde det. Jag passade på att läsa lite och Jens la sig och vilade inne på vårat rum med Stina. 
Emma ringde när jag nästan läst klart och tyckte att vi kunde komma bort och äta med dom och Stefan ville skjutsa Ida på skotern och fyrhjulingen. 
Ida som inte somnat än blev jätteglad :-)
Jag läste klart och vi väntade tills att Stina sovit klart. 
Ida somnade i bilen och fick sova en stund. 
Hon hann inte mer än ta av sig ytterkläderna så fick hon syn på Stefan. :
-"Åka skoter, fylling! Kom och titta Stefan!" sa hon. Jag klädde på henne igen och sedan var dom ute en bra stund.
Roligast tror jag hon tyckte det var att tolka på snow racer efter skotern :-)
Dom kom in och vi åt middag. 
Efter middagen gick Ida och Stefan ut igen och Ida åkte mer skoter (snow racer efter skotern)
Jag slingade håret på Emma och gjorde sedan sällskap med dom andra i soffan.
 
Nu är vi hemma igen. Ida höll sig vaken hela vägen hem och ligger nu inne på sitt rum och har sett en stund på film innan hon ska sova.
Stina somnade i bilen och ligger i spjälsängen och sover.
Jag ska läsa lite innan jag ska sova.
 
 
 
Åå vad jag längtar till sommaren! :-)
 
 
Kanske lilla fröken tar sina första steg i slutet utav sommaren(?) :-)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: