jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Sundsvall fram och tillbaka

Kategori: Allmänt

I morse klev vi upp allesammans vid 08.00. Vi klädde på oss och barnen åt frukost. Något som både jag och Jens är dålig på att göra själva. Får bli bättring med det. ;-)
Vi lämnade en halvgråtande Ida på dagis som ville vara hemma och inte på dagis. Från att ha gått så bra nu en tid att lämna henne och hon har längtat och frågat om hon ska dit till nu då hon inte längre vill.
Är inte roligt att lämna henne då och helst av allt vill man bara vända i dörren och ta med henne hem igen.
Men vad blir det för bättre av det..då kommer hon aldrig vilja vara där den dagen då man verkligen behöver ha henne på dagis. 
Vi åkte vidare mot Sundsvall, jag Jens och Stina. 
Vi bestämde igår kväll att vi skulle åka på Willys och storhandla.
6-7 kassar senare och ett antal blöjpaket till barnen åkte vi på Max och fick i oss lunch innan vi åkte hem för att hämta Ida.
När vi kom in på förskolan kom en annan förälder samtidigt som oss. 
Jag ropade hej till Ida som jag först trodde blev så glad att hon grät. Men när hon kom kippade hon som att hon gråtit en stund. 
Det var två stycken ur personalen som kom (dock i omgångar). Men ingen av dom som kom fram till oss och talade om hur Idas dag varit. Båda pratade med den andra föräldern. 
Nu är det inge konstigt att mitt barn gråter. Det kan ha varit att hon inte fått något hon ville ha eller vad som helst. Men jag har fått den uppfattningen att Ida ofta har varit mycket ledsen på dagis och haft det lite kämpigt och då är det skönt som förälder att få höra hur det har gått. 
Hon säger ofta när man frågar henne om det har varit kul på dagis:
-"Ida har varit ledsen dagis"  Kanske inte det svar man önskar att få höra..
Nu vet jag att det har gått bra en tid eftersom dom oftast berättar hur det gått. Och kanske jag skulle ha gått fram och frågat,.men man vill ju inte avbryta när dom står med en annan förälder. Och förmodligen trodde dom att någon redan pratat med oss.
Hoppas hon har det bättre på fredag och att hon säger att hon har haft roligt på dagis :-)
Det vill mamma och pappa höra :-)
 
 Älskade barn ♥
 
Måste bara tillägga att vi är jättenöjda med personalen på Idas förskola.
Hoppas bara på att Ida själv ska börja trivas ännu mer och inte vara så mycket ledsen. Skulle vilja vara med henne en dag och se vad dom gör (en fluga på väggen). Undra om man får det(?)
Men då tror jag hon kanske måste vilja gå dit först. Annars sitter hon nog bara med mig hela dagen och leker inte med dom andra barnen som jag vill se hon göra :-)
Följde med henne efter jul när vi varit sjuk länge och det varit jullov för då hade hon det jobbigt. Men då satt hon för det mesta bara med mig.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Så vitt jag vet är man välkommen att vara där hela eller delar av dagen för att se vad dom gör osv :) Och ja, visst är det bra fröknar på dagis? Jag har varit nöjd under alla Celias år där och hoppas nu på att det kommer bli lika bra när hon börjar 6-års gruppen till hösten!

    Svar: Ja dom är toppen :-) Ska höra med dom vid tillfälle om jag får komma och hälsa på :-)
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-27 | 17:45:43
    Bloggadress: http://summerberry.wordpress.com

Kommentera inlägget här: