jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Tillbaka till skolbänken.

Kategori: Allmänt

Har ringt hela dagen, fyllt i papper och skickat i väg dom. 
Var ner till skolan här i Bispgården och pratade med lärare och syon. 
På fredag ska jag dit igen. Jag var helt slut i huvudet när jag kom ner på skolan efter att ha suttit och ringt hela dagen och samtidigt vara mamma och leka :-)
Ska som sagt dit på fredag och prata lite till. Men det lät som att jag kan börja redan nu den sista. Känns jättebra med tanke på att jag vill göra bort den här kursen fortast möjligt. Spännande :-)
Ska dock bara läsa upp naturkunskap 2 (B) för att sedan kunna söka vidare till annan skola. 
Världen är bra liten ändå. Han som jag ska ha som lärare känner jag sedan innan. 
Han bor där mina föräldrar bor och har förut jobbat på konsum i Långsele. Men nu är han lärare och ska väl förhoppningsvis kunna lära mig något :-P
 
Vi har nästan precis kommit in. Har varit ute och lekt i snön med Ida.
Stina somnade i vagnen efter bara en stund :-) 
Vi har gjort snökakor och åkt kana i drivorna. Sedan kom traktorn (till Idas stora förtjusning) och skotta av vägen.
Så vi stod en stund och titta på den innan vi gick in. Det är inte kallt ute. Men Ida äter en hel del snö och dyker i med huvudet före för att fånga upp så mycket som hon bara kan i munnen. Vilket innebär att även fast att det inte är speciellt kallt blir hon kall i ansiktet på en gång i alla fall. Omöjligt att få henne och sluta är det också. 
Barnen har ätit sin kvällsvälling. 
Ida ligger på sitt rum och Jens läser en kvällssaga för henne. 
Stina ligger och "pratar" för fulla muggar i spjälsängen. Hon är förmodligen vaken en stund till då hon somnade en stund när vi var ute.
 
Ska lägga ut lite nya bilder. Kanske i morgon. :-)
 
Idag känner jag mig frisk. Förutom att jag snörvlar och har mig. Men det gör väl var och varannan den här tiden på året.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jörgen är en kanonbra lärare! Bästa jag någonsin haft :)

    Svar: :-) Bra det kommer jag behöva :-) Känner mig lite ringrostig. :-P
    jennysofie.blogg.se

    2013-02-13 | 21:04:56
    Bloggadress: http://summerberry.wordpress.com

Kommentera inlägget här: