jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

2013-01-01

Kategori: Allmänt

Vi hade bestämt i förväg att vi skulle bara ta det lugnt och vara hemma tillsammans med barnen.
Riktigt så blev det inte. 
Efter att barnen sovit lunch åkte vi till farmor och Per för att hälsa på och lämna igen micron vi fått låna.
Dom skulle inte heller göra något speciellt, spela bingolotto, annars inget annat. Så Per tyckte att vi kunde väl i alla fall äta med dom. Han hade tagit fram lamm som gott och väl räckte till oss alla. 
Vi åt lamm med potatisgratäng och en god sallad. Till efterrätt åt vi glass och bärmix.
Ingen dålig nyårsmiddag :-) Känner dom som åt sämre. Pulvermos och falukorv tillexempel ;-P
Vid 20.30 var Ida så trött att hon bad om att få åka hem. Så vi gjorde det. 
Vid 21.00 sovbarnen och Jens spelade ps3 en stund och kom sedan och gjorde mig sällskap uppe framför tvn. 
Vi låg i sängen och hörde när alla smällde sina raketer vid 00.00 sa gott nytt år och somnade sedan ganska omgående. 
Även fast kvällen inte blev precis som planerad blev den bra ändå. Kanske till och med bättre :-)
Ett alldeles lagomt lugnt nyår.
 
Idag har vi spenderat mest hela eftermiddagen på sollefteå sjukhus med Stina. 
Ida har varit hos mormor och morfar. 
Stina blev sämre i sin hosta och hade besvärligt med andningen pga allt slem inatt så vi åkte in med henne idag.
Hon fick bricanyl som hon ska äta 3 gånger om dagen tills dess att hon blir bättre i andningen. 
Så nu äter båda barnen medicin. 
Ida får vi lättare i medicinen nu då hon ser att även Stina äter sin. En ynklig tröst i allt skrutt. 
Imorgon står det storstädning på schemat. Med allt vad det innebär. Tvätten skriker på mig så det sätter jag igång med på en gång i morgon.
Specsavers reklam påminner mig om hur sugen jag är på att göra ytterligare en tatuering. Denna gång något med barnen. Namn, födelsedatum, kanske deras händer eller liknande. Är inte hundra säker på vad jag vill ha ännu. Men det blir inte före utlandsresan i sommar i alla fall. Kanske sparar ett år till och funderar tills jag vet precis vad jag vill ha och vart.
 
Gott nytt år på er!

 
 
 
 

Kommentarer

  • Carola säger:

    Så otroligt fina tjejer du har Jenny!
    Stina är verkligen en kopia av dig när du var bebis!

    Kram Carola

    Svar: Ja dom är härliga :-) Det är många som säger det. Fast hon har Jens mun och näsa. Tror att det är att hon är så mörk och har så mycket hår som gör att hon liknar mig. Även jag hade ju bra med hår när jag var liten. Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-01-12 | 20:08:17
    Bloggadress: http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: