jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Det går långsamt framåt

Kategori: Allmänt

Åkte ner med Ida på dagis i morse. Gick bättre än förväntat att lämna henne. Lite tårar blev det men det gick över innan jag hunnit stänga dörren bakom mig :-)
När jag kom hem sov Stina och Jens låg och vilade. Passade på att börja på med vitrinskåpet.
Nu är nästan hela insidan grundad. "Taket" och insidan dörrarna är omålade.
Hoppas hinna fortsätta ikväll en stund. Tror det kommer bli jätte bra när jag väl är klar. Och klar hoppas jag hinna bli innan helgen är slut. 
Jens kom hem med Ida för en stund sedan. Dom sitter just nu inne i köket och äter mellis.
Stina ligger i sängen och ser ut att kunna somna när som helst. Jag är rastlös och kaffesugen. Men tror att hela byn ligger i magsjuka eller influensa. Ska starta en till tvättmaskin och dricka kaffe för mig själv.
Så får det bli.
Imorgon ska Ida sova hos farmor är tanken. Hon har inte sovit över där på ca ett år. Men hon verkar se fram emot att åka och ha farmor för sig själv så det går nog bra.
Är ju inte längre än att vi får åka och hämta henne om det skulle bli kris.
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Det kommer Ida och farmor Gunnel fixa galant utan nån kris:p

    Svar: Tror jag med :-)
    jennysofie.blogg.se

    2013-01-22 | 21:44:37
  • Marie säger:

    ja här skickade vi joline på skolan imorse, men fick då hämta hem henne vid lunch tid för då orkade hon inte nå mer...:/ o nåvan är grinig, men om jag inte ser helt galet så verkar de vara en tand på gång. o då är de ju inte så konstigt om man är kinkig då... hoppas de inte blir många dagars grin kram

    Svar: Nej vad jobbigt för Jollan :-( Hoppas hon snart blir bättre. Stina var kinkig länge och hade mycket feber innan tänderna ville kika fram. Ida däremot hade feber och sedan var dom bara där en dag. Tänderna alltså :-) Hoppas tjejerna är på benen snart så vi kan ses! :-)Kram
    jennysofie.blogg.se

    2013-01-23 | 17:14:19

Kommentera inlägget här: