jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Det var inte hela världen

Kategori: Allmänt

Igår städade vi mest hela förmiddagen. Sedan efter att barnen sovit lunch tog vi var sin pulka och gick ut en sväng. Tror Ida skrattade mest hela vägen :-) Först åt Stina som hon tyckte såg rolig ut. Och sedan när vi körde över alla gupp och snöklumpar längst vägen, och sedan åt Stina igen. :-)
När vi kom in igen lekte vi en stund och byggde lite med duplo. 
Det började närma sig middag så jag gick ut till köket och Stina hade hunnit blivit trött så Jens gjorde en flaska och la henne.
Ida var på sitt rum och lekte fortfarande. Trodde vi i alla fall.
För ett tag sedan tyckte hon att det var spännande att stoppa toalettpapper i toan och spola. Det har hon mer eller mindre slutat med nu. 
Jens matade som sagt Stina och reflekterade inte så mycket över den första spolningen utan trodde att det var jag som var i badrummet. Efter andra spolningen gick han för att kolla.
Han kanske kände på sig vad som försegick.
Ida står då inne på toaletten med toarullen i handen och har just spolat för tredje gången. 
Han upptäcker nappen på golvet men ingen sissi (snuttefilten) 
Han kommer ut i köket och säger till mig att Ida har förmodligen spolat ner sissin i toaletten. 
Vi letar överallt utan resultat.
Jag frågar henne om det nu är så att hon spolat ner den och hon svarar då nej.
Men när jag ber henne visa vart sissin är går hon fram till toaletten, lyfter på locket, tittar förvånat på mig och säger "borta". 
Ja sissin är nog och förblir borta..
Som tur är verkar hon acceptera den nya sissin, vilket jag aldrig trodde hon skulle göra då hon haft den andra sedan hon var ca 6-7 månader. Vi har kvar en remsa utav den gamla som jag hittade idag då jag rensade ut i byrån som vi ska sy fast.
Nu ska jag försöka sova. Har varit på träning ikväll. Brukar inte gå torsdagar då träningen inte slutar förens vid 21.30. Men idag gjorde Emma comeback efter 7-8 år tror jag det hunnit bli, och ville ha sällskap.
Imorgon ska Jens på kusinträff i Sundsvall. Dom åker härifrån vid 10.00 och kommer hem imorgon natt någon gång.
Tro vad jag och tjejerna ska fördriva dagen med(?) En promenad blir det i alla fall.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: