jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Härlig dag!

Kategori: Allmänt

Det gick jätte bra att lämna Ida i morse. Jens hade sagt hej då och en fröken mötte upp henne i hallen. Snabbt och smärtfritt. Precis så som det ska vara.
Sedan tror jag det hjälpte lite att bästa kompisen Loke också var och tog emot henne när hon kom. Gentleman som han är :-)
Hon hade lekt hela dagen och inte blivit ledsen när dom väckte henne efter 45 minuter som vi bad om att dom skulle göra.
Vid två-tiden hämtade vi henne. Vi gick ner och hade pulkan med oss. Stina sov i vagnen hela vägen ner till dagis.
Ida blev glad när hon såg att hon skulle få åka "gulka" och hoppade fort i den.
På vägen hem svängde vi in till familjen palmroth på kaffe. 
Sedan fortsatte vi hem för att göra middag, och jag gjorde mig klar för träningen.
 
Nu sitter vi i sängen framför tvn och båda barnen sover.
Det hade gått hur bra som helst att lägga dom.
Ida ville ha hjälp att få ner en bok, och Stina hade blivit ledsen när Jens lämnat henne i spjälsängen för att hjälpa Ida med det. Han hade sagt till Ida, som lagt sig i sin säng och börjat bläddra i boken, att han måste gå till lillasyster för att hjälpa henne och att han skulle göra välling till Ida.
När han kom tillbaka med vällingen låg hon redan och sov. :-)
 
Imorgon ska jag lämna Ida på dagis och sedan hem och fortsätta med vitrinskåpet.
Efter lunch tänkte jag ta med mig skidorna och åka till spåret. Om jag får sällskap.
Annars tar jag på mig löparskorna och springer. 
Nej nu ska jag göra Jens sällskap. Han tittar på OCC men jag hoppas vi kan komma överens om något annat. :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: