jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Spyyr!

Kategori: Allmänt

Gör jag på våran grotta till sovrum!
När vi flyttade in ville jag kräkas på tapeterna som satt i sovrummet då. Guld-beiga tapeter med rosa rosor. 
Dessutom stod det på hela ena kortsidan, fastspikade i väggen, garderober. 
Vi var överens om att vi måste göra något åt saken.
Vi valde en mörkbrun mönstrad tapet som fondvägg, rev ut garderoberna, och övriga tre väggarna blev svart.
Sedan köpte vi säng, och byråer från Ikeas serie "Malm" i svartbrun.
Jag är väl medveten om att det samlas lika mycket damm på en vit säng som på våran svartbruna.
Men det syns inte lika väl i alla fall.
Efter två dagar ser det ut som om att någon tömt dammsugarpåsen över säng och byråer. 
Hur tänkte vi där(!?) När vi valde mörka tapeter och en damm-magnet till säng och byråer(!?)
En riktig grotta är vad vårat sovrum är. Att vi slet ut garderoberna ångrar jag inte. Rummet blev större och vi har gott om förvaring då vi har två stora förråd/skrubbar, en på övervåningen och en nere.
Jag stänger oftast dörren till sovrummet när vi får besök. Och jag hatar när det kommer folk som inte varit här och naturligtvis vill gå husesyn och jag måste öppna och visa elendet..
 
Vad har vi lärt oss utav det här då kan man undra(?)
Ha inte så förbannade bråttomt med att göra om. Man måste "bo in sig" och känna efter riktigt innan man börjar river och sliter i allt.
Hade jag skitit pengar skulle jag göra om det på en gång.
Nu vet vi hur vi vill ha det. Ljust och lantligt, med moderna inslag.
Satt och tittade på Ikeas hemsida och hittade en sängstomme som vi båda vill ha. Även sängbord.
Har hittat tapeter på Rusta som vi gillar. Hade jag som sagt skitit pengar...
 
Med bra förvaring för tex sängkläder.
 
Sängbord.
 
 Snygg och prisvärd. 49:- rullen
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: