jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Gårdagen, dagen & morgondagen

Kategori: Allmänt

Igår när jag kom hem från skolan var Wildah och hennes pappa här. Barnen busade på precis som vanligt när dom träffas men efter en stund kom tröttheten ikapp dom och Wildah åkte hem till sig och Ida somnade.
Klockan var egentligen mycket för att Ida skulle sova (16.00) men vad gör man när hon inte orkar hålla sig vaken längre. 
Efter middagen åkte vi till lilla fröken Edholm för att busa lite mera. vid 19.30 åkte vi hem och Ida somnade 20.30 och Stina somnade i bilen så det var bara att klä av hon och lyfta över henne till spjälsängen.
 
Idag har vi varit till min morbror och hans fru Linn och hälsat på dom och deras minsting som kom för en månad sedan. En liten liten Alma.
Kan inte förstå att mina barn varit så små :-) Jätte fin var hon.
Men jag vågar som vanligt inte hålla i så små barn, förutom mina egna då förstås.
Men när hon blivit lite större och kan hålla huvudet själv ska jag mysa på henne :-)
Ida lekte med min andra lilla kusin, Olle. Han och Ida är jämnåriga. Skiljer bara någon månad :-)
Vi åkte hem och åt lunch och barnens farfar var förbi en snabbsväng innan han skulle vidare mot Sollefteå.
Vi bestämde med farfar att vi skulle komma ner till honom när han kom hem från Sollefteå.
Så dit har vi också varit en sväng tills att Stina blev hungrig och jag insåg att jag packat ner vällingen men ingen flaska..klantigt...
När vi kom hem ville Ida mysa framför bompa en stund och det tyckte mamma och pappa lät mysigt också så vi gjorde henne sällskap och Stina som ätit välling och busat var trött så hon somnade. 
Ida fick bestämma middag idag så då blev det "suvo". Hade hon inte sagt pizza så hade vi inte förståt vad hon menat.
Det är sällan vi äter pizza. Dock inte så länge sedan sist, men annars är det låångt mellan gångerna.
Men Ida verkar ha ett väldigt bra minne. Vet inte vart det kommer ifrån när hon har både en mamma och en pappa som har ganska dåligt minne.
Hon kom till och med ihåg att hon fick russin sist hon var hos min morbror. Och jag tror det var i sommras.
Det första hon sa när vi kom in var "russin" :-)
Efter vi hade ätit lekte vi på Idas rum fram tills det var dags för barnen att borsta tänder och sova.
Båda barnen sover och jag ska gå till köket och hämta ett stooort glas vatten. Man blir så fruktansvärt törstig av pizza och jag vet faktisk inte ens om jag tycker att det är så särskillt gott.
 
Imorgon efter lunch ska vi till mina föräldrar. Pappa ringde och fråga om inte Ida ville komma och åka skoter.
Dom ska åka ut med jaktlaget och sätta ut saltstenar. Och självklart ville hon det :-) Hon missar inga chanser att få åka skoter. :-) Det skulle ta ett tag så vi skulle bli bjudna på middag där.  
 
Lägger in en favorit i repris. Bara jag fått i mig nå vatten ska jag lägga in nya bilder. 
 ♥♥♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: