jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Helgen

Kategori: Allmänt

I fredags efter att jag hämtat Ida på dagis åkte vi hem för att hämta upp Jens och Stina och åka till Österforse.
Väl framme satt vi i vardagsrummet och väntade på att dom skulle bli klar med planeringen av det nya köket tillsammans med han som ska rita det mm. Eller jag var väl mest inne i köket och tjuvlyssnade ;-P Tycker sånt där är jättespännande :-)
Efter att dom var klar med det hade Emma och Stefan precis kommit och vi tog på oss ytterkläderna och gick ut för att grilla och äta kolbullar. Det blev någon sväng på skotern runt lägdan tills Ida kände sig nöjd. 
Efter att alla (förutom Ida som hade bestämt sig innan hon smakat att hon inte tyckte om) hade fått kolbullar så vi var nöjda packade vi ihop och gick in.
Ida åt två stora portioner med mos och biffar och efter det gick vi in i vardagsrummet och tog ett glas vin medans barnen pysslade med sina leksaker. 
Stina hade tidigare under dagen haft jobbigt med magen men vi trodde det hade gett med sig då hon varit nöjd hela eftermiddagen. Så var inte fallet..Hon hade det kämpigt på kvällen och var hård i magen. Som tur var sov hon bra och fick plommonpure på lördag så det släppte. Minst sagt släppte det. Men vi ska inte gå in så mycket mer på det för att skona känsliga läsare ;-)
 
lördag förmiddag åkte jag och mamma in till Sollefteå för att handla allt som ska göras tills pappa fyller år.
Vi fick även med ett ritblock och pennor till Ida som var mycket uppskattat.
Tanken var att jag skulle åka och se hur Rebecka hade det i sin nya lägenhet men medans mamma gjorde lunch tog jag en kaffe med baileys. Inte så genomtänkt.
Efter maten gick vi ut och hjälpte till att tömma vedboden på de sista pinnarna som gick att ta reda på. Resten körde Ida och Stefan bort på majbrasan. 
Vi gick in och lekte lite innan det var dags för barnen att sova. Jag somnade med Ida och vaknade igen vid 22.30 för att gå ner och borsta tänderna och gå upp och lägga mig igen.
 
Idag har jag suttit med min uppgift om friktion. Men nu är den klar.
Jens och Stina åkte hem på eftermiddagen och jag stannade och hjälpte mamma att påbörja storstädning av hela huset innan gästerna kommer för att fira pappa på torsdag. Ska dit på onsdag och fortsätta med städningen och förbereda maten.
 
Imorgon efter att jag lämnat Ida på dagis ska jag sätta mig ner för att bättra på min uppgift om energi och effekt för att kanske kunna uppnå ett högre betyg där. Tvätta och städa bör jag även göra här hemma. Jens sa att Stina hade hittat ett russin under bordet som hon som tur var hostat upp. För att undvika att hon ska sätta någon annan matrest, eller vad man nu kan tänkas hitta på golvet, i halsen igen får jag nog ta fram draken i morgon.
Nu ska jag stänga igen här och prova sova en stund. Lovade Ida att hon skulle få bada innan dagis imorgon och en film ville hon se. Tidig morgon imorgon med andra ord. 
 
 
Ida hoppas på att Loke är på dagis imorgon. :-) Hon har saknat honom nu när han varit sjuk ett tag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: