jennysofie.blogg.se

Mitt liv som sambo med Jens och tvåbarnsmamma till Ida och Stina.

Sticklingar och plugg

Kategori: Allmänt

Dom pelargonsticklingar som bildat rötter har fått kommit tillbaka till sina krukor. Nu börjar det bli ont om plats så får nog ta fram nya krukor och plantera i. Roligt :-) Dom kommer vara så fin i sommar :-)
Man kan se skillnaden redan nu och för ett par veckor sedan när det inte var lika ljust ute. 
Nu blommar mina stora gröna växter uppe med långa stänglar och vita blommor. 
Dom flesta av de gröna växterna är köpta på Ikea. Pelargonerna är köpta nere hos Stefan på handelsträdgården och några är köpta på handelsträdgården i Sollefteå :-) 
När jag köper blommor på Ikea känns det mer som att man räddar dom stackarna :-P 
Vet inte varför det känns så men fina har dom blivit efter lite omvårdnad ;-P
Min morbror hade en växt från Ikea som jag skulle vilja ha :-)
Nu längtar jag bara ännu mer till sommaren :-) 
Annars håller jag på med en rapportskrivning som jag vill ha klar för inlämning tills på fredag. 
Ska snart hämta Ida på dagis men innan dess ska jag förbereda lite inför middagen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: